lørdag 21. august 2010

UV-drakt


Var det noe jeg var glad for at jeg hadde til Storebror da han var liten og vi var i Thailand, så var det UV-drakten fra Stingray ! Denne har vi brukt flittig etterpå også.... og nå har lillebror brukt den her på GC også! Vel verdt pengene altså! Nå er den helt utslitt.... stoffet faller snart fra hverandre.... og UV-filteret er nok ikke akkurat slik det burde være tenker jeg...
Så idag har jeg bestillt en ny... så venter spent! Blir spennende å se hvor slitt den gamle egentlig har blitt! Bestillte den fra Stingray i Australia... søkt masse rundt omkring... mye å finne på nettet altså! Men fine drakter til gutter... som har lange armer/bein... som ikke er svarte... og som nettsiden ser nogenlunde seriøse ut... da endte jeg tilbake hos Stingray... OGså vet man jo at Australia, der er de veldig nøye på det med solbeskyttelse... så drakten er til å stole på! Ville også ha en hel dress... ikke en todelt... de store er jo todelt supert til, men en hel dress er flott til de minste... de som skal snu seg rundt i stranden og lære seg å krabbe etterhvert!
Vet mange er negative til UV-drakter... jeg elsker dem... Barna bruker de når sola er som sterkest, altså ikke HELE dagen! Jeg smører med solkrem på morgenen... og fyller på utover dagen på utsatte steder... med UV-drakta slipper jeg være stresset konstant om de blir solbrente eller ikke! Også slipper også minstemann å få sand overalt! Det er jo en deilig bieffekt! De virker jo også litt kjølende i varmen, men tørker fort nok til at de ikke blir kalde! Barn under 6 mnd sies det jo at man helst ikke skal smøre med solkrem... men det må jeg... men med Uv-drakta så slipper jeg ihvertfall å smøre mer enn nødvendig! Hva skulle vi gjort her da... om vi ikke skal bruke Uv-drakt.... ikke smøre solkrem... HOLDE OSS INNE HELE DAGEN? UAKTUELT! Så her blir barna smurt, dekket med Uv-drakt... og de får faktisk farge også! Sakte, men sikkert blir de gylne og fine i huden! Det kan ikke være annet enn sunt, så lenge de ikke blir solbrente!
Gi meg gjerne tilbakemeldinger om du mener noe annet eller har tanker om temaet!
Når den nye drakta er på plass, skal jeg ta et sammenligningsbilde å vise dere! :)

1 kommentar:

  1. Jeg kan ikke skjønne annet enn at litt lys og frisk hudfarge er sunt for små barn jeg da, men jeg er ingen ekspert.

    Jeg har derimot bodd i Australia og vet hvor nøye de er med solbeskyttelse, så jeg ville også valgt australske merker om jeg skulle kjøpt sånne drakter.

    Men så bor jo vi i nord norge, så her er heller lite behov... Haha!

    SvarSlett