torsdag 4. november 2010

Matpakkehjelp?!!!???

Trenger litt hjelp her.... med matpakke til storebror i huset...

Han er ikke så veldig intressert i mat om dagen... ikke den store apetitten på noe som helst...
Vanskelig å få i han mat... blitt sånn etter han var syk... eller han var sånn før også, men så hjelp det på en stund... men nå er han tilbake til gamle vaner... det meste ligger igjen i matboksen ved henting i bhg... dette er virkelig ikke noe gøy for ettermiddagene våre!

Synes jo i utgangspunktet at en brødskive bør være i matboksen... men har prøvd det meste... legger gjerne en brødskive oppi... men sender gjerne med litt pastaskruer ved siden av... litt agurk.. et egg... en pannekake med skinke på om det er igjen fra middagen dagen før... en tomat... en grov kjeks... Vel, alt ettersom hva vi har i skapet liksom...
Prøver å variere litt så det ikke blir kjedelig... og unngår det søte...
Idag prøvde jeg å sende meg figurbrødskiver... de lå like pent i boksen da den kom hjem...
Vet faktisk ikke hva mer jeg kan prøve jeg nå! Noen pastaskruer forsvinner gjerne, men er jo ikke mye å leve på en hel dag det!
Noen som har noen gode tips? Hva gjør man med barn som helst vil slippe å spise? Som ikke har noen favoritter i matveien...
Er jo et popis tema dette om dagen... og har jo lest endel... så synes egentlig jeg har forsøkt endel også.. men funker liksom ikke...
Den uken han brått spiste opp hele matboksen... da var jo innholdet ganske så likt som det jeg sender med sånn ellers! Ikke så lett å vite hva man skal sende med når det han vil ha den ene dagen er helt ut den neste!
Løser seg vel, men er det noen der ute som har noen megabra tips, så sleng dem hit!


1 kommentar:

  1. Hva med å lage noen matmuffins eller små paier? Fylle de med grønnsaker og skinke/pølse?

    SvarSlett